Tuesday, May 25, 2010

MISTERI JULIA by ZAIFUZAMAN AHMAD


Sinopsis : MISTERI JULIA


Datuk Dahlan Pengurus Hotel Impiana di Port Dickson telah menawarkan Julia bekerja di tempatnya. Datuk Dahlan amat berkenan dengan kerja-kerja Julia yang dikendalikan di sebuah hotel bertaraf lima bintang di Johor Bahru dan terus melamar dia bekerja di hotelnya. Disebabkan gaji yang ditawarkan begitu lumayan, Julia bersetuju dengan tawaran itu.

Anak Datuk Dahlan, Anwar begitu tertarik dengan Julia. Malangnya Julia tidak suka. Sebaliknya dia telah terpikat dengan seorang pelukis bernama Harun. Julia telah mengupah Harun melukis beberapa buah gambar lukisan yang difikirkan perlu untuk hotel tempat dia bekerja. Semakin hari hubungan mereka semakin intim dan bibit-bibit cinta mula berputik.

Sepanjang perkhidmatannya di hotel itu, Julia diganggu oleh panggilan-panggilan misteri. Makin hari makin kerap Julia ditakut-takutkan. Akhirnya Julia buat laporan polis. Melalui orang tengah, Julia dapati lelaki itu menyangka beliaulah yang menyebabkan kematian isteri dan anak lelaki itu. Siapakah Julia sebenarnya? Benarkah tuduhan lelaki itu?

Harga : RM 11.00
Halaman :312

No comments:

Post a Comment